Anlaşmalı Boşanma Dava Dilekçesi Nasıl Hazırlanır? Anlaşmalı Boşanma Protokolü Örneği

Anlaşmalı Boşanma Dava Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Anlaşmalı boşanma davası dilekçesi, anlaşmalı boşanma davası için mahkemeye başvuru sırasında verilmesi gereken en önemli evraktır. Dilekçe hazırlanırken Eşlerden herhangi birisinin anlaşmalı boşanma davası dilekçesini aile mahkemesine sunması ve diğer eşin de davayı kabul etmesiyle anlaşmalı boşanma davası açılır. Nafaka, ödenecek maddi veya manevi tazminat, müşterek çocuğun varlığı halinde velayetin kime bırakılacağı gibi üzerinde anlaşılan hususlar belirtilmelidir.

HMK m. 119’da boşanma dilekçesi içerisinde bulunması gerekenler şu şekilde açıklanmıştır:

• Davacı ile davalının adı, soyadı ve adresleri
  • Davacının Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası
  • Varsa, davacı avukatının adı, soyadı ve adresi
  • Dayanılan hukuki sebepler
  • Açık bir şekilde davadaki talepler
  • İmza

Anlaşmalı Boşanma Protokolü Nasıl Hazırlanır?

Boşanma niyetinde olan eşlerin ayrılmaları konusunda üzerinde anlaştıkları ayrılma koşullarını; mal paylaşımı, müşterek çocuğun varlığı halinde velayetin kimde kalacağı, nafaka, gibi üzerinde anlaşılan hususlar protokole geçirilir. Tarafların protokolde açıkça ziynet eşyalarından vazgeçmesi veya mal paylaşımına ilişkin haklarından açıkça vazgeçtiklerini belirttikleri halde bu eşyaların veya hakların geri alınma ihtimali olmayacaktır. Bu yüzden alanında uzman bir boşanma avukatından yardım alınmadan hazırlanan anlaşmalı boşanma protokolü geri dönülemeyecek zararlara yol açabileceğinden alanında uzman bir avukata başvurulmasında fayda olacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davası yaklaşık olarak 1 ila 3 yıl kadar uzun bir süre içinde sonuçlanmaktayken anlaşmalı boşanma davasında hususlar üzerinde önceden anlaşıldığı için yaklaşık olarak 1-3 ay gibi çok daha kısa bir süre içerisinde sonlanabilir. Anlaşmalı boşanma da tek celsede boşanmak mümkün olabilmektedir, bunun mümkün olabilmesi için dava dilekçesinin ve boşanma protokolünün hukuken geçerli sayılacak şekilde hazırlanması gerekmektedir. Alanında uzman (İZMİR BOŞANMA AVUKATINDAN) yardım alındığı takdirde boşanmanın tek celsede gerçekleşme ihtimali önemli derecede artacaktır.

Evlilik Süresi 1 Yılı Doldurmadan Anlaşmalı Boşanma Davası Açılabilir Mi?

Evlilik birliğinin resmi olarak başladığı günden itibaren 1 yıl içerisinde anlaşmalı boşanma davası açılamaz. 1 yıl dolmadan çekişmeli boşanma davası açılabiliyorken, anlaşmalı boşanma davası açılamamaktadır. 1 yıllık evlilik süresinin dolmasından itibaren anlaşmalı boşanma davası açılabilir.

Anlaşmalı Boşanma Nedir?

Eşlerin birbirleriyle boşanmaları konusunda anlaşmaları ve mal ayrımı çocuğun velayetinin kimde kalacağı gibi konularda da anlaşıldığı takdirde üzerine anlaşmalı boşanma protokolü imzalanarak mahkemeye başvurulan bu boşanma türüne anlaşmalı boşanma denir.

Anlaşmalı Boşanma Şartları Nelerdir?

• Evliliğin en az 1 sene sürmüş olması
  • İki eşinde boşanma konusunda istekli ve hemfikir olması
  • Hakimin tarafları bizzat dinlemiş olması
  • Tarafların üzerinde anlaştıkları mali sonuçlar ve müşterek çocuklar açısından doğacak sonuçların hakim tarafından uygun bulunması gibi hallerin varlığı sağlanırsa anlaşmalı boşanma gerçekleşir.