İzmir Gayrimenkul Avukatı

Gayrimenkul avukatı, taşınmaz alım satım işlemlerinde kişi veya kurumlara hizmet veren kişilere verilen isimdir. Özellikle yatırım şirketlerinin sıkça faydalandığı gayrimenkul avukatları, boşanma davası sonucu yapılan mal paylaşımından kayyum üzerinden alınmış mülklere kadar pek çok alanda hukuki danışmanlık verebilmektedir.

Gayrimenkul konusunda bir İzmir gayrimenkul avukatı ile çalışmak alım-satım işlemlerinin en doğru adımlarla ve hukuki boyutu aşmadan gerçekleştirilmesine yardımcı olur. Konusunda uzman bir İzmir gayrimenkul avukatı ile çalışmadan yapılan yüklü alım satımlar daha ağır ve maliyetli sonuçlar doğurabilir. Gelelim iyi bir İzmir gayrimenkul avukatı ile ne gibi hizmetler alınabileceğine.

İzmir gayrimenkul avukatı;

• Dava açma, sürecin ilerlemesi ve taşınmaz satışının gerçekleşmesi sürecini yönetir.
  • Tapu devrinde iptal ve tescil gibi davalara bakar.
  • Alım satım işlemlerindeki ipotek koyma- kaldırma, paraya çevirme gibi bürokratik işlemleri yapar.
  • Kira sözleşmeleri ile ilgili de her türlü işlemin hukuki boyutuyla ilgilenir.
  • Vasiyet işlemleri, miras bölünmesi, satış vaadi sözleşmesi gibi işlemleri yapar.

İzmir Gayrimenkul Avukatı, Soru - Cevap

• İzmir Gayrimenkul Avukatı Ücretleri Nedir?

İzmir gayrimenkul avukatı, belirli bir ücret karşılığı işlem yapabildiği gibi dava kazancından pay alarak da çalışabilir. Hizmet bedeli avukat ile danışan arasındaki anlaşma ile belirlenmektedir.

• İzmir Gayrimenkul Avukatı Hangi Alanlarda Hizmet Verir?

Arazi, daire, ofis gibi tapuya kayıtlı mülkler için danışılabilen İzmir gayrimenkul avukatı; tescil işlemleri, mahkeme kararı, icra, miras, işgal, ipotekli satış gibi konularda kullanıcılara yardımcı olabilir. Mülkiyet hakkı, ipotek hakkı, irtifak hakkı üzerinden danışmanının haklarını gözeten avukatlar, Medeni Kanun uyarınca kişilere yol göstermektedir.

• Gayrimenkul Davalarında Zamanaşımı Süresi Nedir?

Gayrimenkul davalarına taşınmaz mülklerin konu olduğu görülmektedir. Bu sebeple de genellikle tapu davaları olarak görülen gayrimenkul davalarının zamanaşımı süresi 10 yıl şeklindedir.

• Gayrimenkul Davaları Hangi Mahkemede Görülür?

Gayrimenkul davaları genellikle Asliye Hukuk Mahkemesi’nde yazılı yargılama usulü ile görülmektedir.

• Gayrimenkul Davalarında İzmir Gayrimenkul Avukatı Tutmak Zorunlu mudur?

Gayrimenkul davalarında bir İzmir gayrimenkul avukatı ile çalışma zorunluluğu bulunmaz. Ancak çoğunlukla yazılı olarak görülen bu davalarda bilinçsizce yapılabilecek usul hataları sürecin uzamasına ve geri dönüşü olmayan sonuçlara sebebiyet verebilir. Bu sebeple özellikle yüklü alım satım işlemleri yapan yatırım şirketleri başta olmak üzere gayrimenkul davalarında bir İzmir gayrimenkul avukatı ile çalışmak oldukça faydalıdır.