İzmir Miras Avukatı

Miras davaları, miras paylaşımında sıklıkla yaşanan sorunlar, reddi miras hali, tereke paylaşımında yaşanan sıkıntılar gibi pek çok sebepten sıkça görülen bir dava türü olmaktadır. Anayasanın 35. Maddesinden dayanak bulup Türk Medeni Kanunu’nda da yer alan miras konusu ve mal paylaşımı için bir İzmir miras avukatı ile çalışmak önem arz etmektedir. İyi bir miras avukatı ile çalışmak mal paylaşımında yaşanan sıkıntıları çözme konusunda birebirdir. Peki hak ihlalini önleyip lehe karar aldırmak gibi pek çok açıdan kişilere faydalı olabilecek iyi bir miras avukatı ne gibi görevler üstlenmeli?

İzmir miras avukatı;

• Miras davası ile ilgili gerekli şartnameleri düzenler.
  • Hukuki işlemleri yapıp prosedürleri yerine getirir.
  • Süreci yakından takip ederek dava sürecini hızlandırır.
  • Verasetin alınmasını düzenlerken aynı zamanda vasiyetname de hazırlar.
  • Mirastan feragat etme ve ölünceye kadar bakma gibi sözleşmeleri de düzenler.
  • Miras tarafları arasındaki anlaşmazlıkları çözer.
  • Mal paylaşımını düzenler.

İzmir Miras Avukatı, Soru - Cevap

• Nitelikli Bir İzmir Miras Avukatı Nasıl Seçilir?

Miras hukuku alanında uzmanlaşmış, gerekli şartnameleri uygulayan ve müvekkil haklarını koruyan kişiler iyi miras avukatı olarak nitelendirilebilir. Ayrıca araştırmacı ve arabulucu özellikte olması da miras avukatının miras tespiti ve paylaşımını yapması için oldukça önemlidir.

• Miras Davası için İzmir Miras Avukatı ile Çalışmak Zorunlu mudur?

Miras davası ile karşı karşıya olan birinin miras avukatı ile çalışma zorunluluğu yoktur. Ancak sürecin yönetimi ve hakkaniyetli bir paylaşım için iyi bir İzmir miras avukatı ile çalışmak faydalı olacaktır.

• İzmir Miras Avukatı Hangi Davalara Bakar?

İzmir miras avukatı; mirasçılık belgesi, tenkis davaları, tereke davaları, mirasın reddedilmesi, miras paylaşımı gibi davalara bakar.

• İzale-i Şuyu Davası Nedir?

İzale-i Şuyu davası, miras yoluyla kalan bir taşınmazın mirasçı taraflarca paylaşılamaması durumunda yaşanan uyuşmazlık üzerine açılan davaya verilen isimdir. Bu tarz davaların hızlı ve lehe sonuçlanması için iyi bir İzmir miras avukatı ile çalışmak gerekmektedir.

• Miras Paylaşımı İçin Miras Davası Açmak Şart mıdır?

Miras taksim sözleşmesine göre mal paylaşımı sorunsuz bir şekilde yapılabiliyor ise miras davası açma şartı yoktur.