Nafaka Avukatı İzmir

Nafaka avukatı İzmir araştırması, boşanmanın önemli sonuçlarından biri olan nafakaya ilişkin olduğundan dikkatli yapılmalıdır. Nafaka konusu, boşanmada tazminat ve nafaka başlığı altında TMK’nın 175 ve 176. Maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre, boşanma davası açılması durumunda eşlerden birinin veya çocukların geçinmesi için nafaka talebinde bulunulabilmektedir. Nafaka, boşanma davası devam ederken veya bittikten sonra mahkeme kararıyla kesinleşen, bir eşin diğer eşe yaptığı aylık ödeme yükümlülüğüdür. Nafaka çeşitleri üç çeşit olarak belirlenmiş olup, konu hakkında detaylı bilgi için nafaka avukatı İzmir araştırması gerekmektedir.

• Tedbir Nafakası: Boşanma davasının açılması anından itibaren başlayan, boşanma davası süresince eşin veya reşit olmayan çocukların geçimini garanti altına almak amacıyla hakim tarafından tedbiren hükmedilen nafakaya tedbir nafakası adı verilmektedir.
  • İştirak Nafakası: Boşanma davasının kesinleşmesi sonucunda başlayan iştirak nafakası, çocukların velayetini alamayan tarafın velayet sahibi eşe ödeme yükümlülüğünün bulunduğu nafaka türüdür. Eşlerin çocukların giderlerine ekonomik güçleri oranında müşterek şekilde katılması gerektiğinden dolayı bu nafakaya hükmedilmektedir.
  • Yoksulluk Nafakası: Boşanma davasının sonuçlanmasının ardından boşanma sebebiyle yoksulluğa düşecek eş lehine diğer eşin ödeme zorunluluğuna hükmedilen nafaka türüne yoksulluk nafakası adı verilmektedir.
    Nafaka avukatı İzmir araştırması nafaka;
  • İstem üzerine hakim tarafından miktarına karar verilebilen
  • İrat biçiminde ödenmesine, toplu ödenmesine karar verilebilen
  • İleriki yıllarda ekonomik, sosyal faktörlere göre artıp azalmasına karar verilebilen
  • Kusuru daha fazla bulunan tarafın alamadığı
    bir tür olması sebebiyle menfaatlerin doğru korunması için nafaka avukatı İzmir araştırmasını daha da önemli kılmaktadır.