Anlaşmalı Boşanma Avukatı

Anlaşmalı boşanma avukatı, anlaşmalı boşanma davalarında tecrübe kazanmış avukatlara verilen isimdir. Boşanma davası, 4721 sayılı Medeni Kanun’da yer alan çekişmeli ve anlaşmalı olarak iki şekilde açılmaktadır. Anlaşmalı boşanmada taraflar özgür iradeleriyle evlilik birliğinin temelden sarsıldığına kanaat getirmektedir. Bu davada taraflar birlikte dava açabilmekte veya bir tarafın açtığı dava diğer tarafça kabul edilmektedir. Dava dilekçesi ve anlaşmalı boşanma protokolü anlaşmalı boşanma avukatı tarafından hazırlanmaktadır. Anlaşmalı boşanma en hızlı sonuçlanan dava türlerindendir.

Anlaşmalı boşanma avukatı dava süreci için çok önemlidir. Çünkü hakim tarafından bu davanın kabulü için bazı şartlar gereklidir.

• Evlilik ilişkisi en az 1 yıl sürmüş olmalıdır.
  • Eşlerin mahkemeye beraber başvurmuş ya da bir eşin açtığı boşanma davasını diğer eşin kabul etmiş olması gerekir.
  • Tarafların hakim huzurunda boşanma iradelerini açıklamaları gerekir.
  • Hakimin, boşanmanın mali sonuçları ile çocukların durumu ile ilgili düzenlemeyi uygun bulması gerekir.
  • Tarafların velayet, nafaka, tazminat, mal paylaşımı gibi konularda fikir birliğinde olması gerekir.

Bu tarz davalarda hakimin çocukların menfaatlerini göz önünde bulundurup bazı değişiklikler yapması mümkündür. Bu değişikliklerin taraflarca da kabulüyle dava sonuçlanmaktadır. Bu değişiklikler ve ilgili süreçle ilgili bilinçli olmak adına iyi bir anlaşmalı boşanma avukatı ile çalışılmalıdır.