İzmir Boşanma Davasına Bakan Avukatlar

İzmir boşanma davasına bakan avukatlar araştırması, bu avukatlardan alınacak danışmanlık hizmetini de beraberinde getirmektedir. Boşanma davası açan veya boşanma davası bulunan kimselerin İzmir boşanma davasına bakan avukatlar araştırması yaptığı görülmektedir. Bu araştırma sonucu kişiler boşanma davası sırasında hizmet almak istemektedir. Aynı zamanda da bu süreçle ilgili merak ettikleri sorulara cevap bulmak istemektedir. İşte İzmir boşanma davasına bakan avukatlar tarafına en çok yöneltilen sorular!

• Boşanan eşler birbirlerinin miras haklarından faydalanabilir mi?

Boşanmadan önce yapılmış ölüme bağlı tasarruflar boşanma davası süren veya boşanmış olan eşler için geçerliliğini kaybeder. Yani boşanan eşler birbirlerinin yasal mirasçısı olamazlar.

• Boşanma sonucu açılabilecek davalarda zamanaşımı süresi nedir?

Boşanma davasının doğurabileceği davalar için zamanaşımı süresi boşanma davasının kesinleşmesinden itibaren 1 yıl şeklindedir.

• Boşanma davası sonucunda tazminat ve nafaka ödeme şekli nasıl olur?

Hakim, maddi tazminat ve nafaka ödemelerinin irat şeklinde veya toplu şekilde ödenmesine karar verebilmektedir. Manevi tazminat için ise irat şeklinde ödeme söz konusu değildir. Hakim ilerleyen zamanlarda durumun hakkaniyetine ve maddi durumlardaki değişime bağlı olarak nafaka ve tazminatın azalıp artmasına karar verebilmektedir.

• Boşanma davası ne kadar sürede sonuçlanır?

Ortalama olarak anlaşmalı boşanma davaları 1 ay ile 4 ay arasında sonuçlanmaktadır. Çekişmeli boşanma davaları ise pek çok etkene bağlı olarak değişebilmekle birlikte ortalama olarak 1,5 yıl ile 3 yıl arasında sonuçlanmaktadır. Bu sürecin en hızlı yönetimi iyi bir İzmir boşanma avukatı ile mümkün olmaktadır.