Ağır Ceza Avukatı Hangi Davalara Bakar?

Ağır ceza avukatı hangi davalara bakar? Bu soruya cevap vermeden önce ağır ceza mahkemesi tanımının yapılması gerekmektedir. Ağır ceza mahkemesi, ilk derece sıfatıyla kanunda öngörülen ceza miktarı bakımından en ağır suçlara bakan mahkemedir. Ağır ceza mahkemesinin görevi, 5235 Sayılı Kanunun 12. maddesinde belirtilmiştir. Ağır ceza avukatı da altta belirtilen ceza davalarına bakan avukata verilen isimdir.

5235 Sayılı Kanun’un 12. Maddesinde ağır ceza mahkemesi görev alanına bir suçun girmesi için suç vasfı ve ceza miktarı önem arz eder. Ağır ceza mahkemesinin görevi kapsamına girdiği açıkça belirtilmeyen suçlara asliye ceza mahkemesi görevlidir. Kişi, 18 yaşından küçük ise çocuk ağır ceza mahkemesi görevlidir. “Ağır ceza avukatı hangi davalara bakar?” sorusunun cevabı da aşağıdaki suç tipleri için geçerlidir:

• Ağırlaştırılmış müebbet hapis, müebbet hapis ve on yıldan fazla hapis cezalarını gerektiren, yani üst sınırı 10 yıldan fazla olan tüm suçlara ilişkin davalara bakma görevi ağır ceza mahkemesine aittir.
  • Soykırım
  • İnsanlığa karşı suçlar
  • Örgüt
  • Kasten öldürme
  • Kasten öldürmenin ihmali davranışla işlenmesi
  • İşkence
  • Cinsel saldırı
  • Çocukların cinsel istismarı
  • Reşit olmayanla cinsel ilişki
  • Yağma
  • Nitelikli dolandırıcılık
  • Hileli iflas
  • Uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti
  • Parada sahtecilik
  • Rüşvet
  • Zimmet
  • İrtikap
  • Devletin egemenlik alametlerini aşağılama
  • Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar
  • Milli savunmaya karşı suçlar
  • Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk
  • 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun kapsamına giren propaganda yapma suçu ve örgüt üyeliği suçu vb. siyasi nitelikli suçlar.

İzmir’de ağır ceza davalarının görüldüğü 23 tane Ağır Ceza Mahkemesi bulunmaktadır.